9/9

Засновник Club Dance: «Компанія «Магія Танцю» впливає на швидкість нашого розвитку. Я це дуже поважаю».

21.12.2018
Веніамін Мельник — засновник компанії Club Dance, партнер «Магії Танцю». Сьогодні спілкуємось з Веніаміном та його колегами про основні досягнення та виклики такого непростого бізнесу як виготовлення взуття для танців.
 
Підкажіть, будь ласка, з чого все починалося? Як виникло бажання розвиватися у такій непростій та дуже конкурентній сфері?
 
У відповідь на це питання дуже хочу сказати правду — певно, ми ще не усвідомлювали, настільки це важко. Взагалі ми були прості люди, я ремонтував взуття зі своїм напарником, працював у нього. У нас був друг, він танцював і одного разу запропонував зробити йому пару взуття. З того все і почалося. Ми все робили самі, пробували, експериментували. Потім уже почали залучати інших людей і так досягли того рівня, який маємо на сьогоднішній день. Все пройшло через наші руки — нам дійсно треба було самим усе зрозуміти, спробувати, відчути, як це складно.
 
А зараз, коли ваша компанія дуже велика, чи знаєте ви у ній абсолютно все?
 
Так! Тому що пройшов через все сам. Єдине, що не робив, — це лекала, ніколи не був конструктором, модельєром. Але починав з того, щоб був закрійником, власноруч робив майже кожну пару — все пропускав через свої руки, з цього все і починалося.
Для того щоб гарантувати ту визначну якість, яку ви даєте, у вас мають працювати кваліфіковані співробітники. Як ви їх навчаєте?
Справді, всіх навчаємо. Передаємо свій досвід, контролюємо певні процеси, за які відповідають люди, і завжди вимагаємо, щоб вони дуже були пильні, тому що, якщо вони десь не доглянуть, це дуже відобразиться на якості товару.
А ще зацікавлюємо людей — найперше фінансово, щоб у людей був стимул зростати як фахівці. Я на цьому не заощаджую. Всім завжди кажу: ми будемо гарно заробляти, якщо ми будемо гарно і багато працювати. Від цього залежить як мій добробут, так і ваш. Тому що я все собі не забираю, намагаюся щоб у всіх була гідна заробітна плата.
Коли люди відчувають за собою відповідальність, то вони стараються. І для компанії це дуже важливо, щоб рости — треба розподілити обов'язки.
Ваше найбільше здивування у бізнесі — це?
 
Обсяг робіт, кількість працівників, всі ці масштаби загалом. Буквально недавно про це задумався. Бо коли ти в русі, ти мало чого помічаєш. Натомість ти знаєш, що треба бігти в цех або показати щось закрійнику, або проконтролювати продажі. В цьому русі ти не помічаєш масштабу. А от коли ти призупиняєшся, бачиш це все і думаєш: «Як тепер це все втримати і розвивати?». Є відповідальність перед співробітниками, перед партнерами. Все так склалося начебто само, все тече своїм струмком, і на сьогодні я тільки управляю, щоб все йшло в потрібному руслі. Є взаєморозуміння і налагоджена робота.
 
У вас красивий ремонт. Чи впливає це на продуктивність співробітників?
 
Дуже! Люди приходять, бачать які умови я їм пропоную, і навіть не хочуть виходити з мого приміщення. В руки тепло, в ноги тепло, всюди світло, затишно. Є кімната відпочинку, їдальня, душ, чисті вбиральні. Це дуже важливо.
Інколи мені здається, що вони тільки за рахунок цього залишаються працювати — мало, хто у Хмельницьку надає такі умови праці. Ми навіть спостерігаємо, що матеріальна зацікавленість у людей відходить на другий план, на першому — умови праці.
Ви працюєте з усією Україною. Скільки міст замовляє у вас взуття?
 
Майже всі міста України, а також районні центри.
 
Скільки років ви партнери «Магії танцю»?
 
Ми безпосередньо працюємо більше десяти років. Життя біжить дуже швидко, час іде.
 
Що ви найбільше цінуєте у цьому партнерстві?
 
Порядність з боку Юрія та Вікторії. За стільки років жоден мій менеджер не сказав, що було щось не виконано. Ціную, що знаходимо спільну мову, навіть у непростих моментах у нас не було ніяких ексцесів. Просто були зауваження з обох сторін, і ми їх швидко з’ясовуємо.
Ще один момент — компанія «Магія Танцю» впливає на швидкість нашого розвитку. Я це дуже поважаю.
 
Які у вас головні принципи в роботі?
 
Я стараюся тримати життя в тонусі. Не хочеться, досягнувши такого рівня, занедбати свою справу, спускатися донизу. Я часто кажу, щоб все в житті ставало краще, як моє взуття. Тому що хочеться залишати за собою позитивні спогади. Ми не можемо відступити назад. Тільки більше, тільки краще.
 
Якість понад усе?
 
(Долучається ще один співробітник компанії): В нашому взутті переважно танцюють діти. Тому для нас розмова про якість — це не високопарні слова, а наша реальність. Ми реально розуміємо, що не можемо давати дешеву еко-шкіру і казати що це шкіра, ми не можемо давати дешеву устілку, яка буде пекти ногу дитині. Це могло б бути нам вигідно, але ми не можемо так робити. Тому що хочемо тримати рівень найвищої якості.
Це гра «в довгу». Ми ж все розуміємо, що три рази зекономиш на устілці, а через рік в тебе не буде замовників.
(Долучається ще один співробітник компанії): тримати баланс «ціна-якість» дуже складно, адже все дорожчає. Але ми завжди намагаємось: запроваджуємо нові технології, встановлюємо нове обладнання, і таким чином, оптимізуємо виробництво, диференціюємо. Робимо все, що від нас залежить.
Які найбільші складності у вашій роботі?
 
(Долучається ще один співробітник компанії): є проблеми на ринку праці. Якщо ви подаєте об’яву, що вам потрібен чоботар, то до вас ніхто не прийде. Взагалі. Спеціалістів взагалі немає. Ми вчимо самі.
Відділ освіти не випускає чоботарів. Максимум це конструктор чи дизайнер. Реальної людини, яка б сіла і зробила взуття, немає. І наша фабрика бере на себе відповідальність: наш майстер цеху спеціально бере людину і навчає. На це іде мінімум 3 місяці. І це ж зовсім не факт, що людина, на навчання якої ми витратили час та гроші, залишиться у нашій команді. Це дуже складне питання.
 
Коли ви останнім часом найбільше пишалися своєю компанію?
 
За цей рік ми трошки шагнули вперед: і обсяг збільшили, і втримали то, що мали до сьогодні. Це дуже позитивний — в плані збільшення клієнтів і кількості продажів.
(Долучається ще один співробітник компанії): розкажу вам історію. Коли я прийшов на цю роботу, я дуже боявся продавати взуття. Чому? Бо я думав, що воно не дотягує по якості. Але що змінило моє розуміння? Сюди на фабрику прийшла дитина, маленький хлопчик, я знаю його маму, вона працює в фруктовому кіоску через дорогу, вони дуже бідують. І от вони попросили, щоб ми продали пару взуття цьому хлопчику. Виявляється, що до того вони брали пару б/в у своїй танцювальній групі. Вже рік хлопчик відтанцював у парі, в якій танцювали до нього, а взуття робоче, і змінюють його лише тому, що потрібний більший розмір.
І це мене дуже надихнуло! Я став сміливіше пропонувати, адже я точно знаю, що за ті фінанси, за які ми продаємо, ми даємо максимум. Наше взуття служить і підходить дітям. Це найголовніше.